Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach: 6.30 – 17.00
Podstawa programowa realizowana jest od godziny 8.00 – 13.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY III „KRASNOLUDKI”
8.00 – 8.45
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Zabawa orientacyjno – porządkowa, ruchowa. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne.
8.45 – 9.00
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9.00- 9.15 Śniadanie.
9.15 – 10.15
Realizacja zadań edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć obowiązujących w danym tygodniu.
10.15 – 10.30
Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie.
10.30 – 11.00
Zajęcia dydaktyczne- język angielski, religia.
11.00- 11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy dowolne, ruchowe na placu przedszkolnym. Wycieczki, spacery – poznawanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.45 – 12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00 – 12.30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 13.00
Relaks, słuchanie utworów literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej – wyciszanie.
13.00 – 13.30
Zajęcia dodatkowe- zabawy logopedyczne, z terapii ręki, rytmiczne.
13.30- 14.00
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, praca indywidualna z dzieckiem.
14.00 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Kultura spożywania posiłków.
14.30 – 16.30
Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci, porządkowanie w sali, zabawy na dywanie i tablicy interaktywnej, zabawy swobodne na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY II „SMERFY”
6.30 – 8.45
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Zabawa orientacyjno – porządkowa, ruchowa. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne, ogólnorozwojowe.
8.45 – 9.00
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9.00 – 9.30
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
9.30 – 10.30
Realizacja zadań edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10.30 – 10.45
Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie.
10.45 – 11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy dowolne na placu przedszkolnym, wycieczki, spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zajęcia z języka angielskiego.
11.45 – 12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania do stołów do obiadu.
12.00 – 12.30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 13.00
Relaks, słuchanie utworów literatury dziecięcej czytanej przez nauczycieli, muzyki relaksacyjnej – wyciszanie.
13.00 – 14.00
Zajęcia dodatkowe: zajęcia z motoryki małej, rytmiki, zajęcia logopedyczne.
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, praca indywidualna z dziećmi.
14.00 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30 – 16.30
Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci, zabawy na dywanie i tablicy interaktywnej, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY I „SŁONECZKA”
7.00 – 8.30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Zabawa orientacyjno – porządkowa, ruchowa. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne, ogólnorozwojowe.
8.30 – 9.30
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Śniadanie.
9.30 – 10.00
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć obowiązującą w danym tygodniu.
10.00 – 10.15
Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie.
10.15 – 11.45
Zajęcie dodatkowe z języka angielskiego. Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy dowolne na placu przedszkolnym, wycieczki, spacery.
11.45 – 12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00 – 12.30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 13.00
Relaks, słuchanie utworów literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej – wyciszanie.
13.00 – 14.00
Zajęcia dodatkowe – rytmika, logopedia i zajęcia z małej motoryki. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, praca indywidualna z dziećmi.
14.00 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30 – 16.30
Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci, zabawy swobodne na placu przedszkolnym, rozchodzenie się dzieci.